fbpx

Przedszkole Rybki z Ferajny

6:30 – 8:30
Schodzenie się dzieci i planowanie dnia

Dzieci stopniowo przychodzą do przedszkola, mają czas na adaptację i swobodną zabawę. Nauczyciele organizują czynności opiekuńcze, porządkowe i organizacyjne. W tym czasie odbywa się także indywidualna praca z dziećmi oraz realizacja zadań edukacyjnych zgodnie z zasadami planu daltońskiego. Dzieci korzystają z „tablicy zadań”, pracują z instrukcją, biorą udział w zajęciach plastycznych, technicznych i konstrukcyjnych. Poranek urozmaicają ćwiczenia ruchowe, zabawy integracyjne i działania zespołowe wspierające rozwój relacji rówieśniczych.

8:30 – 9:00
Śniadanie

Dzieci wspólnie spożywają śniadanie, rozwijając umiejętności samodzielnego jedzenia oraz dobre nawyki przy stole. Podczas posiłku uczą się zasad kulturalnego zachowania i odpowiedzialności za swoje otoczenie, sprzątając po sobie.

9:00 – 9:30
Zajęcia edukacyjne – tematyczne

Dzieci biorą udział w zajęciach opartych na współpracy i metodzie planu daltońskiego. Poprzez pracę z instrukcją i metodę „przeniesionej uwagi” uczą się samodzielności, odpowiedzialności oraz refleksji nad własną nauką. W ramach zajęć tematycznych rozwiązują problemy, realizują projekty edukacyjne i pracują w małych grupach, rozwijając umiejętności społeczne i analityczne.

9:30 – 10:00
Zajęcia muzyczne / Rytmika

Dzieci rozwijają poczucie rytmu, koordynację ruchową oraz zdolności muzyczne poprzez taniec, śpiew, grę na instrumentach i zabawy muzyczne. Rytmika wspiera koncentrację, pamięć oraz rozwój emocjonalny dziecka, pobudzając jego kreatywność i wyobraźnię.

10:00 – 10:30
Zajęcia językowe / Język angielski

Nauka języka angielskiego odbywa się w formie interaktywnych zabaw, gier, piosenek i odgrywania scenek. Dzieci uczą się nowych słów i zwrotów w sposób naturalny, poprzez multisensoryczne techniki – śpiew, ruch, dotyk oraz wizualizacje. Taka metoda zanurzenia w języku sprawia, że nauka jest efektywna i przyjemna.

10:30 – 11:30
Zabawy na świeżym powietrzu

Czas na aktywność fizyczną i kontakt z naturą. Dzieci biorą udział w zajęciach ruchowych, grach zespołowych, obserwacjach przyrodniczych oraz pracach ogrodniczych. Uczą się bezpiecznego korzystania ze sprzętu rekreacyjnego i samodzielności w ubieraniu się zgodnie z warunkami pogodowymi.

11:30 – 12:00
Przygotowanie do obiadu

Dzieci uczą się dbać o higienę przed posiłkiem (mycie rąk, przygotowanie stołu). Wspólny obiad to także nauka zasad savoir-vivre’u oraz samodzielności przy spożywaniu posiłków. Po obiedzie dzieci pomagają w sprzątaniu, ucząc się odpowiedzialności za przestrzeń wokół siebie.

12:00 – 13:30
Odpoczynek / Relaksacja

Po intensywnym poranku dzieci mają czas na odpoczynek. Młodsze dzieci mogą się zdrzemnąć, a starsze uczestniczą w cichych, relaksacyjnych aktywnościach, takich jak bajkoterapia, muzykoterapia, mindfulness czy spokojne zabawy sensoryczne.

13:30 – 14:00
Eksperymenty / Kreatywne projekty

Czas na rozwijanie ciekawości świata i kreatywnego myślenia! Dzieci wykonują proste eksperymenty naukowe, uczestniczą w zajęciach plastycznych i językowych oraz pracują w grupach nad projektami tematycznymi. To moment na twórczą ekspresję i rozwijanie zdolności logicznego myślenia.

14:00 – 14:30
Podwieczorek

Dzieci wspólnie spożywają zdrowy podwieczorek, który dostarcza im energii na dalszą część dnia. Po posiłku dbają o porządek w sali i przygotowują się do kolejnych aktywności.

14:30 – 15:00
Zabawy swobodne / Zajęcia dodatkowe

Dzieci mogą uczestniczyć w zajęciach dodatkowych, takich jak nauka języka obcego, zajęcia sportowe, teatralne lub plastyczne. Pozostały czas przeznaczony jest na zabawy tematyczne rozwijające wyobraźnię i zdolności interpersonalne.

15:00 – 17:30
Zabawy swobodne i odbieranie dzieci

Czas na swobodną zabawę w sali lub na świeżym powietrzu w oczekiwaniu na rodziców. Dzieci mogą spędzać czas w kącikach tematycznych: czytelniczym, konstrukcyjnym, przyrodniczym czy artystycznym, rozwijając swoje zainteresowania i umiejętności społeczne.

Skip to content